درباره شرکت

شرکت خدمات انفورماتیک طیف گسترده فعالیت ها و خدمات خود را با تکیه بر کادر متخصص و با تجربه شرکت، در اختیار مشتریانش قرار می دهد. این شرکت با بیش از 1300 نفر نیروی انسانی متخصص که حدود 85 درصد آنرا کارشناسان خبره لیسانس و بالاتر به خود اختصاص می دهد، در قالب پنج معاونت اصلی "منابع و توسعه مدیریت"، "بازاریابی و فروش"، "نرم افزار"، "شبکه" و "عملیات" مشغول به فعالیت می باشند. موفقیت و جایگاه فعلی شرکت حاصل فعالیت هماهنگ و نزدیک این پنج معاونت با یکدیگر می باشد.

معاونت منابع و توسعه مدیریت
از وظایف کلی معاونت منابع و توسعه مدیریت می توان به تدوین ساختار و تشکیلات شرکت، متناسب با شرایط و اقتضائات حاکم بر مجموعة فعالیتهای آن و همچنین تدوین و اجرای نظام جذب، نگهداشت و توانمندسازی نیروی انسانی و ارائه راهکارهای افزایش انگیزه و ارتقاء بهره وری در کارکنان شرکت اشاره نمود. تدوین نظام مالی شرکت و نظارت بر حسن اجرای امور مالی به نحوی که متضمن دقت، صحت، سرعت و شفافیت باشد و همچنین تدوین نظام بازرگانی و انجام خرید های داخلی و خارجی شرکت در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب از دیگر وظایف این معاونت می باشد. پیاده‌سازی و پشتیبانی سیستم های اطلاعاتی داخلی شرکت، اطلاع رسانی داخلی و خارجی فعالیتهای شرکت، مشارکت در ارائه راهکارهای تبلیغاتی و انجام امور مربوط به آن، تهیه و اجرای آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل های اداری، مالی، استخدامی، بازرگانی و رفاهی، ارائه خدمات آموزشی مورد نیاز به کارکنان داخلی و مشتریان شرکت، ارائه خدمات پشتیبانی، عمرانی و تاسیساتی به کلیه ساختمانهای شرکت، پایش و حفاظت از ساختمانها و سایتهای عملیاتی و تأمین فضای فیزیکی و امکانات مورد نیاز کارکنان شرکت نیز از وظایف این معاونت می باشد.

معاونت بازاریابی و فروش
معاونت بازاریابی و فروش به عنوان نقطه تماس شرکت خدمات انفورماتیک با خارج از سازمان، وظیفه رسیدگی و پاسخگویی به درخواست‌ها و نیازهای مشتریان، تحقیقات بازار، پایش روند های صنعت بانکداری در جهان، کنترل پروژه های جاری، مدیریت قراردادها، پشتیبانی سطح یک در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری با بهره‌گیری از Call Center و سامانه CRM، برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و ... را بر عهده داشته و با رعایت اصول مشتری مداری، در مسیر نیل به اهداف ترسیم شده شرکت گام بر می‌دارد.

معاونت نرم افزار
از وظایف کلی معاونت نرم افزار می توان به ارائه راه حل های جامع کسب و کار بانکی و مالی و همچنین ارائه خدمات مشاوره در حوزه یاد شده به بانک مرکزی ج.ا.ا. درحوزه سامانه های حاکمیتی و همچنین به بانکهای تجاری و کلیه موسسات مالی و اعتباری کشور اشاره نمود. از دیگر وظایف این معاونت، توسعه قابلیت ها و گسترش دامنه محصولات موجود و تطبیق با نیازهای جدید، شناخت، طراحی و تولید محصولات جدید درحوزه بانکی، بهینه سازی و ظرفیت سازی مداوم محصولات، پشتیبانی فنی از محصولات، خرید و بومی سازی محصولات را می توان نام برد.

معاونت شبکه

ماموریت اصلی معاونت شبکه ایجاد ارتباطات کارا، پایدار و امن مبتنی بر فن‌آوری‌های نوین ارتباطی و دانش و تجربه بومی کارشناسان خبره این معاونت است. در کنار آن، توجه به نوآوری و خلاقیت، همواره یکی از ارکان سیاست‌گذاری در این معاونت بوده و در طول سالیان گذشته محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعددی با تکیه بر نوآوری به بازار عرضه شده که متکی بر دانش بومی و تجربه‌ی ارزشمند بیش از دو دهه فعالیت در زمینه شبکه‌های بانکی در کشور بوده است. در این معاونت، فعالیت‌های طراحی، اجراء و راهبری شبکه‌های ارتباطی بانکی و بین‌بانکی با فن‌آوری‌های ارتباطی متنوع شامل ارتباطات ماهواره‌ای، ارتباطات زمینی بیسیم و باسیم و ارتباطات نوری در یک ساختار هیبرید انجام می‌شود و هدف نهایی آن فراهم آوردن ضریب دسترسی بسیار بالا به مشتریان بانکی است. این شبکه ها شامل شبکه داخلی شعب بانک، شبکه ارتباطی بین شعب و مراکز داده بانک‌ها و شبکه ارتباطی بین‌بانکی (NiBN) جهت ارائه سرویسهای حاکمیتی می‌باشد. در راستای رسیدن به اهداف راهبردی شرکت، این معاونت وظیفه طراحی، اجرا و نگهداری از مراکز داده کنونی خود و نیز برنامه‌ریزی برای ایجاد مراکز داده بزرگ را به عهده دارد. سایر حوزه‌هایی که در سال‌های اخیر، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در خصوص آن در معاونت شبکه انجام شده است، خدمات ارزش افزوده، شبکه‌های مجازی موبایل (MVNO) و توسعه اینترنت اشیاء در شبکه بانکی (IoT) است که تلاش خواهد شد خدمات قابل توجهی در این حوزه به مشتریان ارایه شود.

معاونت عملیات

معاونت عملیات مسئولیت نصب، نگهداری، پشتیبانی وراهبری سامانه های حاکمیتی شامل سامانه های شتاب، شاپرک، ساتنا، پایا، چکاوک، سوئیفت، سپام ریالی و ارزی و ...، سایتها وسامانه های عملیاتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سرویس های عملیاتی بانکهای طرف قرارداد ازجمله سامانه های بانکداری متمرکز در محیط مین فریم و سامانه های کارت، همراه بانک، بانکداری اینترنتی، تلفن بانک و .... ، همچنین راه اندازی ، راهبری و پشتیبانی سایت های پشتیبان سرویس های عملیاتی را به صورت 24 ساعته و بدون وقفه بر عهده دارد. ضمن اینکه فرایندهای آزمون سامانه ها و رفع مغایرتهای بانکی کلیه سامانه ها، سفارش خرید تجهیزات سخت افزاری اعم از مین فریم /سرور/تجهیزات ذخیره ساز ونصب و راه اندازی زیرساخت های عملیاتی موردنیاز جهت ارائه سرویس در مراکز داده- بر اساس تکنولوژی های روز از جمله مجازی سازی - در سایتهای شرکت و مشتری وراه اندازی سامانه های انبار داده، هوش تجاری، ضد پولشویی و تشخیص تقلب از دیگر مسئولیتهای زیر مجموعه های این معاونت می باشد.


چارت سازمانی

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت خدمات انفورماتیک می باشد