درباره شرکت
استراتژی شرکت خدمات انفورماتیک تا افق 1401
 
مقدمه

با گذشت ۲ دهه از قرن بیست و یکم و ورود به دهه‌ی سوم این قرن، مشخص شده است که تحولات در محیط بیرونی شرکت‌ها با سرعتی باور نکردنی رخ می‌دهند و دیگر از محیط آرام و کم چالش اواسط قرن بیستم خبری نیست. تحولات دائمی محیط که پیش‌ران آن فناوری‌های نوظهور و مدل‌های کسب و کار جدید هستند، فضایی آکنده از عدم قطعیت را برای شرکت‌ها ایجاد نموده‌اند. مهم نیست شرکت در چه بازاری فعالیت می‌کند، رقیبان سنتی و رقیبان جدید دائم آن را تهدید می‌کنند. رفتار مشتریان در اثر دیجیتالی شدن به سرعت تغییر کرده و به دنبال آن نیازهای آن‌ها نیز دچار تحول می‌شود. دیگر مهم نیست که شرکت در چه جایگاهی قرار دارد و چه اندازه بزرگ است، زیرا تحولات بیست سال گذشته نشان داده‌اند که شرکت‌های کوچک نیز می‌توانند تحولات بزرگی ایجاد کرده و با به هم ریختن نظم سنتی موجود در بازار، غول‌ها را به زانو درآورده از میدان خارج کنند.
مشخص کردن تصمیم درست و اقدام در خصوص آن دیگر ساده نیست. تصمیمی که تا چند ماه پیش درست بوده، ممکن است با تغییر سریع پارامترهای بازار، دیگر درست نباشد. در چنین فضای عدم قطعیتی، بنگاه‌ها باید دائماً ریسک‌های خود را مورد پایش قرار داده و آماده باشند تا با چالاکی، تغییر روش و مسیر دهند. چابکی و چالاکی شرکت‌ها در تطبیق خود با شرایط، کلید اصلی موفقیت در قرن بیست و یکم است. شرکت‌هایی که اسیر موفقیت‌های پیشین خود باشند و نتوانند به موقع و به سرعت، نگاه و مسیر خود را تغییر دهند، لاجرم از گردونه‌ی رقابت حذف خواهند شد.
شرکت خدمات انفورماتیک با آگاهی از مسایل و پیچیدگی‌های بالا، پس از دو دوره تدوین و پیاده‏سازی استراتژی، بار دیگر بازنگری سند استراتژی خود را در دستور کار قرار داد تا مسیر فعالیت خود را منطبق با تغییرات محیطی طراحی کند. در نتیجه، برنامه‌ی راهبردی شرکت در افق ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ تدوین گردید. 

بیانیه‌ی چشم‌انداز

چشم‌انداز شرکت در پایان افق برنامه‌ریزی به صورت خلاصه عبارت است از:
پیشرو، چابک، نوآور و هوشمند در زیست‌بوم بانکی، مالی و بازار سرمایه‌ی کشور و منطقه
 
بیانیه‌ی مأموریت

خلاصه‌ی بیانیه‌ی مأموریت شرکت عبارت است از:
شرکت خدمات انفورماتیک با
- اتکای بر دانش سرمایه‌ی انسانی خود،
- استفاده از فناوری‌های نوین،
- مشارکت با فناوران مالی
و به منظور
- پیشبرد تحول دیجیتال،
- خلق ارزش از داده‌ها،
- تأمین رضایت بانک مرکزی، مشتریان و ذی‌نفعان
زیرساخت‌های حاکمیتی پایدار و امن و خدمات تخصصی را در زیست‌بوم بانکی، مالی و بازار سرمایه با کاربری آسان ارائه می‌‌‌کند.

اهداف راهبردی

شرکت خدمات انفورماتیک دارای چهار هدف راهبردی است. این اهداف عبارت است از:
G1: کسب رضایت بانک مرکزی، مشتریان و ذی‌نفعان شرکت
G2: کسب موقعیت ممتاز در زیست‌بوم‌های مالی و بانکی داخلی و خارجی به منظور تضمین سودآوری پایدار
G3: ایجاد بزرگ‌ترین زیست‌بوم بانکی کشور و منطقه
G4: تعالی‌بخشی به سازمان در راستای ارتقای چابکی و بهره‌وری


راهبرد‌های اصلی


راهبردها مسیر و چگونگی دست‌یابی به اهداف راهبردی را مشخص می‌کنند. راهبردهای شرکت عبارت است از:
S1: توسعه‌ی ظرفیت‌های شرکت
S2: تمرکز بر مدیریت پیش‌گیرانه‌ و واکنشی امنیت
S3: ارتقای سطح کیفیت محصولات
S4:  افزایش چابکی
S5: تمرکز بر نوآوری و فناوری‌های نوین
S6: خلق ارزش از داده‌ها
S7: توسعه‌ی سهم بازار
S8: سرمایه‌گذاری و مشارکت در حوزه‌های مرتبط
S9: ایجاد و توسعه‌ی سامانه‌های نظارتی هوشمند
S10: ایجاد پلتفرم و ابزارهای لازم برای توسعه‌ی بانکداری دیجیتال
S11: توسعه‌ی پلتفرم‌های ملّی
S12: حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه‌ی فناوری مالی
 

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت خدمات انفورماتیک می باشد